Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pytanie o obsługę Climatronika. "Wymuszenie" pracy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pytanie o obsługę Climatronika. "Wymuszenie" pracy

    misza_zabrze, fajny sei

  • #2
    Pytanie o obsługę Climatronika. "Wymuszenie" pracy

    Witam, mam pytanie odnośnie climatronica w OIII chodzi mi o możliwość „wymuszenia” włączenia klimatyzacji. Sytuacja taka na zewnątrz 16 stopni w samochodzie ustawiona temperatura np. 21 climatronic w trybie auto, wciśnięty przycisk AC ale w praktyce sprężarka nie pracuje bo temperatura na zewnątrz jest niższa i system schłodzi lub ogrzeje wnętrze bez użycia klimatyzacji. Jak spowodować, żeby sprężarka ruszyła i wprowadzane powietrze było „klimatyzowane” czyli również osuszane oczywiście pozostając przy 21 stopniach ustawionych. Dlaczego pytam - popada troszkę deszcz lub jest wilgotno szyby parują potrzebuję włączyć klimatyzację (ale nie chce zmniejszać temperatury na LO żeby nie robić lodówki) wiem, że jest czujnik wilgotności ale działa z lekkim opóźnieniem a jak odparuje przednia szybę to wyłącza klimatyzację (ale boczne tylne nadal pozostają zaparowane i wilgotno w samochodzie). Przestawienie kierunku nawiewu (czyli częściowe wyjście z trybu auto) nic nie zmienia bo nadal bierze pod uwagę ustawiona temperaturę.
    W klimatyzacji manualnej było tak na zewnątrz 10 stopni w samochodzie ogrzewanie na maksimum a jak wcisnęło się AC sprężarka ruszała i osuszała powietrze.
    Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

    Komentarz


    • #3
      u mnie nigdy takie coś nie wystąpiło, zjawisko parowania jest bardzo znikome - zresztą podobnie jest w O2FL. A nie możesz włączyć tego trybu odparowywania szyb? Jest przecież specjalny przycisk.
      Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez bob_best
        A nie możesz włączyć tego trybu odparowywania szyb? Jest przecież specjalny przycisk.
        Tak wiem o tym przycisku tylko jak go wciśniesz to od razu wentylator idzie na maksimum (czyli robi się głośno) poza tym cały nawiew idzie na szybę przednią i do tego dmucha zimnym. A mi chodzi, żeby w czasie deszczu jechać komfortowo czyli, żeby wentylator nie chodził na maximum, nie mieć "lodówki" w samochodzie a do tego żeby było powietrze osuszane ( czyli pracowała sprężarka).

        [ Dodano: Nie 08 Cze, 14 00:14 ]
        Zamieszczone przez bob_best
        u mnie nigdy takie coś nie wystąpiło, zjawisko parowania jest bardzo znikome
        Widzisz jak miałem klimatyzację manualna to w ogóle nie miałem zjawiska parowania szyb (po prostu włączałem przycisk AC już klimatyzacja ruszała a powietrze było osuszane).
        Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez lukaszc2
          Zamieszczone przez bob_best
          A nie możesz włączyć tego trybu odparowywania szyb? Jest przecież specjalny przycisk.
          Tak wiem o tym przycisku tylko jak go wciśniesz to od razu wentylator idzie na maksimum (czyli robi się głośno) poza tym cały nawiew idzie na szybę przednią i do tego dmucha zimnym. A mi chodzi, żeby w czasie deszczu jechać komfortowo czyli, żeby wentylator nie chodził na maximum, nie mieć "lodówki" w samochodzie a do tego żeby było powietrze osuszane ( czyli pracowała sprężarka).

          [ Dodano: Nie 08 Cze, 14 00:14 ]
          Zamieszczone przez bob_best
          u mnie nigdy takie coś nie wystąpiło, zjawisko parowania jest bardzo znikome
          Widzisz jak miałem klimatyzację manualna to w ogóle nie miałem zjawiska parowania szyb (po prostu włączałem przycisk AC już klimatyzacja ruszała a powietrze było osuszane).
          nie tak dawno temu jechałem 3,5h w ulewie (bo tak to należy nazwać), prędkości różne (od stania na światłach po jazdę po autostradzie) - klima auto, 20 stopni i nie parowało nic a nic. Może masz coś nie tak z obiegiem zamkniętym - ktoś na forum już miał problem parowania i okazało się, że coś schranili w fabryce
          Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez bob_best
            klima auto, 20 stopni i nie parowało nic a nic.
            Słuchaj a jaka była temperatura na zewnątrz a jaką miałeś ustawioną na climatroniku?
            Widzisz jak pada przy 25 stopniach a mam ustawione 22 też jest ok gorzej jak jest wilgoć a na zewnątrz jest 16 a w samochodzie ustawione np 22. Generalnie nie chodzi mi o problem zaparowanej przedniej szyby tylko chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość wymuszenia pracy AC przy takich założeniach jak podałem.
            Z obiegiem zamkniętym wszystko ok czytałem tamten wątek.

            Czasami zdarza się tak, że temperatura na zewnątrz jest niska np 18 stopni w samochodzie ustawione 20 ale na dworze jest taka wilgotność (co za tym i w samochodzie) tzw "parówa" , że przydało bi się osuszyć powietrze celem poprawy komfortu cieplnego człowieka a nie konieczne staje się zmniejszenie temperatury. Klimatyzacja nie tylko obniża temperaturę ale również osusza powietrze. I właśnie w takim celu chciałbym między innymi wymusić jej włączenie. I taka możliwość jest w klimatyzacji manualnej tak jak pisałem ogrzewanie może być nawet na maksimum a wciskasz AC i masz ogrzane powietrze ale pozbawione wilgoci.
            Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez lukaszc2
              Zamieszczone przez bob_best
              klima auto, 20 stopni i nie parowało nic a nic.
              Słuchaj a jaka była temperatura na zewnątrz a jaką miałeś ustawioną na climatroniku?
              Widzisz jak pada przy 25 stopniach a mam ustawione 22 też jest ok gorzej jak jest wilgoć a na zewnątrz jest 16 a w samochodzie ustawione np 22. Generalnie nie chodzi mi o problem zaparowanej przedniej szyby tylko chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość wymuszenia pracy AC przy takich założeniach jak podałem.
              Z obiegiem zamkniętym wszystko ok czytałem tamten wątek.

              Czasami zdarza się tak, że temperatura na zewnątrz jest niska np 18 stopni w samochodzie ustawione 20 ale na dworze jest taka wilgotność (co za tym i w samochodzie) tzw "parówa" , że przydało bi się osuszyć powietrze celem poprawy komfortu cieplnego człowieka a nie konieczne staje się zmniejszenie temperatury. Klimatyzacja nie tylko obniża temperaturę ale również osusza powietrze. I właśnie w takim celu chciałbym między innymi wymusić jej włączenie. I taka możliwość jest w klimatyzacji manualnej tak jak pisałem ogrzewanie może być nawet na maksimum a wciskasz AC i masz ogrzane powietrze ale pozbawione wilgoci.
              W aucie miałem ustawione 20 stopni, Żona chyba 21, a na dworze było 10-13 stopni - klima w trybie Auto. Żeby utrudnić sprawę - mieliśmy przystanek w drodze (na MOPie) i lało tak bardzo, że po wejściu do auta musiałem drzwi wycierać w środku, bo tak lało. Parowania - brak.
              Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

              Komentarz


              • #8
                Sprawdź czy gdzieś czasami nie dostaje się woda do kabiny - czy wykładziny są suche.
                lekkie parowanie może się właśnie pojawić na samym początku lub jak wchodzisz mokry do samochodu. U mnie nie ma na razie z tym problemu - klima włączona zawsze na auto, wiosna, lato, jesień i zima
                O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                Komentarz


                • #9
                  Dziękuję za odpowiedzi ale mam prośbę zostawmy temat parowania szyb, chodzi mi o uzyskanie odpowiedzi czy można w jakiś sposób wymusić włączenie klimatyzacji w climatroniku niezależnie od temperatury na zewnątrz i o to mi głównie chodzi.
                  Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                  Komentarz


                  • #10
                    Czy maxidot nie pokazuje ci kiedy klima pracuje?
                    Wylacz tryb auto i sprawdz wtedy
                    Black magic

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez greg505
                      Czy maxidot nie pokazuje ci kiedy klima pracuje?
                      Pokazuje w odbiornikach komfort.

                      [ Dodano: Nie 08 Cze, 14 16:18 ]
                      Zamieszczone przez greg505
                      Wylacz tryb auto i sprawdz wtedy
                      Wyłączenie trybu auto nie powoduje włączenia klimatyzacji przy założeniach że na dworze jest 18 stopni a nastawiona temperatura w samochodzie 20 stopni pomimo włączenia przycisku AC.

                      Chyba kolego nie zrozumiałeś do końca mojego pytania albo ja nie umiem go zadać postaram się sprecyzować.

                      Jak "wymusić" działanie klimatyzacji przy założeniach, że na dworze jest 16 stopni a w samochodzie ustawione 20 stopni i nie ważne czy ma być to tryb auto czy manualny jest mi to obojętne byle to zrobić. Chodzi mi o wymuszenie pracy sprężarki a nie świecenie się przycisku AC.
                      Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                      Komentarz


                      • #12
                        Obawiam się, że nie ma możliwości wymuszenia ac, ponieważ w wewnętrznym lusterku wstecznym jest zamontowany czujnik wilgotności, który decyduje o puszczeniu nawiewu na szybę i pewnie też o załączeniu ac.
                        Pewnie można to zrobić programowo, ale ja nie jestem w tej sprawie kompetentny.
                        '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
                        '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
                        '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

                        Komentarz


                        • #13
                          Bardzo ciekawy temat!

                          A przy okazji zapytam, w jaki sposób na co dzień używacie Climatronica? Zawsze tryb Auto + AC i jakaś temperatura, czy tylko Auto? Inaczej w zimę, inaczej latem? Są sytuacje, w których lepiej przełączyć się na Manual?

                          Pytam, bo obecna Octavia to moje pierwsze auto z elektryczną, automatyczną klimatyzacją :-)

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez nikolakis
                            Obawiam się, że nie ma możliwości wymuszenia ac, ponieważ w wewnętrznym lusterku wstecznym jest zamontowany czujnik wilgotności, który decyduje o puszczeniu nawiewu na szybę i pewnie też o załączeniu ac.
                            No właśnie też powoli dochodzę do tego wniosku. I tutaj (w tym przypadku) przewagę ma klimatyzacja manualna tam nawet na ogrzewaniu jak wciśnie się przycisk AC to sprężarka rusza i osusza powietrze.
                            Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                            Komentarz


                            • #15
                              jotta, auto + ac (zima/lato), rzadko wylaczam ac

                              lukaszc2, az sam z ciekawosci sprawdze co pokazuje maxidot jak temperatura na zewnatrz jest nizsza niz nastawiona, ale to dopiero za kilka dni bo obecnie 30+

                              Btw, nigdy sie mi nie zdarzylo zeby szyby parowaly, a na pewno temp nastawiona byla wyzsza niz na zewnatrz
                              Black magic

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez jotta
                                Bardzo ciekawy temat!

                                A przy okazji zapytam, w jaki sposób na co dzień używacie Climatronica? Zawsze tryb Auto + AC i jakaś temperatura, czy tylko Auto? Inaczej w zimę, inaczej latem? Są sytuacje, w których lepiej przełączyć się na Manual?

                                Pytam, bo obecna Octavia to moje pierwsze auto z elektryczną, automatyczną klimatyzacją :-)
                                przy wyjezdzie z salonu wlaczam auto+ac i nie zmieniam az do sprzedazy czasem jedynie wlaczam ten nawiew szyby na chwile. Ja temperature trzymam miedzy 18 a 21 stopni (zaleznie od potrzeby)
                                Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                Komentarz


                                • #17
                                  Chyba niedawno wyjechałeś z salonu ? Zimą szybko przestawisz te 21 stopni na więcej. Co do klimatyzacji zimą to tyle razy było na tym forum pisane że poniżej 5-7 stopni sprężarka się nie załączy więc z klimatyzacji pozostanie Ci tylko świecący przycisk AC (zabezpieczenie sprężarki). No chyba że będzie ciepła zima powyżej tych 7 stopni.
                                  Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Uważajcie na nastawy bo ja chłodziłem na maxa po wejściu do auta w ciepły dzień i właśnie leczę anginę, pierwszy raz w życiu

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez lukaszc2
                                      Chyba niedawno wyjechałeś z salonu ? Zimą szybko przestawisz te 21 stopni na więcej. Co do klimatyzacji zimą to tyle razy było na tym forum pisane że poniżej 5-7 stopni sprężarka się nie załączy więc z klimatyzacji pozostanie Ci tylko świecący przycisk AC (zabezpieczenie sprężarki). No chyba że będzie ciepła zima powyżej tych 7 stopni.
                                      jeżeli piszesz do mnie, to zwyczajowo w zimie ustawiam na 21-22 stopnie, latem 18-19.
                                      Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez bob_best
                                        Zamieszczone przez lukaszc2
                                        Chyba niedawno wyjechałeś z salonu ? Zimą szybko przestawisz te 21 stopni na więcej. Co do klimatyzacji zimą to tyle razy było na tym forum pisane że poniżej 5-7 stopni sprężarka się nie załączy więc z klimatyzacji pozostanie Ci tylko świecący przycisk AC (zabezpieczenie sprężarki). No chyba że będzie ciepła zima powyżej tych 7 stopni.
                                        jeżeli piszesz do mnie, to zwyczajowo w zimie ustawiam na 21-22 stopnie, latem 18-19.
                                        Dziwię się, że zimą podwyższacie temperaturę - zmarźluchy
                                        Raczej powinno się dążyć do minimalizacji różnicy temperatur zewn. i wewn. - zimą w aucie chłodniej robić (ja ustawiam 20) a latem cieplej (u mnie 22).

                                        Co do samego tematu, to przy wspomnianych temperaturach dodatnich chyba tylko i wyłącznie czujnik wilgotności jest odpowedzialny za wyłączanie sprężarki i tu może trzeba by szukać rozwiązania. lukaszc2 a włączenie "odmrażania" szyby przedniej Cię nie satysfakcjonowałoby? Wg. instrukcji jest to zalecane ustawienie do odparowania nie tylko szyby przedniej, ale i bocznych - bo z tego co zrozumiałem to własnie szyby byczne są przyczyną, dla której chcesz móc włączyć sprężarkę w dowolnym momencie?

                                        Pytanie trochę przy okazji - sprężarka klimatyzacji w O3 jest załączana sprzęgłem czy chodzi cały czas i sterowanie jest na zaworze?
                                        Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                                        Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez lukaszc2
                                          Chodzi mi o wymuszenie pracy sprężarki a nie świecenie się przycisku AC.
                                          Jeżeli jesteś pewny, że mimo wyłączonego trybu AUTO i świecącego się przycisku AC nie chodzi sprężarka (to po jakiego ch.. go zrobili) to raczej nie ma żadnej innej możliwości, bo to będzie blokować elektronika żeby sprężarka niepotrzebnie nie chodziła gdy można utrzymać temperaturę powietrzem z zewnątrz. A w O1 wystarczy wyłączyć ECON i już działa sprężarka :diabelski_usmiech
                                          - Superb
                                          - Panda 1.2

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez crom.de
                                            Zamieszczone przez lukaszc2
                                            Chodzi mi o wymuszenie pracy sprężarki a nie świecenie się przycisku AC.
                                            Jeżeli jesteś pewny, że mimo wyłączonego trybu AUTO i świecącego się przycisku AC nie chodzi sprężarka (to po jakiego ch.. go zrobili) to raczej nie ma żadnej innej możliwości, bo to będzie blokować elektronika żeby sprężarka niepotrzebnie nie chodziła gdy można utrzymać temperaturę powietrzem z zewnątrz. A w O1 wystarczy wyłączyć ECON i już działa sprężarka :diabelski_usmiech
                                            idąc tym tokiem rozumowania, to może w O3 należy przestawić ten profil klimy? Domyślnie jest na średnim, może trzeba wybrać ten najintensywniejszy (nie znam jego nazwy) i wtedy będzie cały czas sprężarka chodzić?
                                            Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              bob_best, o widzisz. To pewnie może mieć wpływ na włączenie sprężarki. Swoją drogą na cholerę zrobili ten przycisk AC skoro on i tak nie włącza sprężarki :S
                                              - Superb
                                              - Panda 1.2

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                profil klimy wplywa tylko na sile nawiewu
                                                Black magic

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez greg505
                                                  profil klimy wplywa tylko na sile nawiewu
                                                  tak, ale podejrzewam, że pośrednio wpływa też na włączanie się spężarki.
                                                  Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X